۵۰ گرم زهر زنبور عسل در قم استحصال شد

توضیحات:

  • علی اصغر همت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: زهر زنبور عسل دارای خواص درمانی فراوان و ارزش اقتصادی بالایی است و در سال جهش تولید تلاش می‌کنیم استحصال این محصول ارزشمند در میان زنبورداران استان به عنوان یک اولویت دنبال شود.

    وی ادامه داد: استحصال زهر با تنوع بخشی به محصولات مرتبط با زنبور عسل، اقتصاد زنبور داران استان را از تک محصولی خارج می‌کند و به همین دلیل ترویج آن در دستورکار معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم قرار گرفته است.

    وی افزود: زهر زنبور عسل دارای ارزش اقتصادی بسیار بالایی است و هر گرم این محصول بیش از ۸۰ دلار قیمت دارد که این موضوع نشانگر اهمیت سرمایه گذاری در این بخش است.

    همت گفت: امروز زهر زنبور عسل برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و نتایج آن در بهبود افراد بیمار به اثبات رسیده است، به همین دلیل این محصول بازار فروش مناسبی دارد.

    وی بیان کرد: زهر زنبور عسل در قالب محصولات متنوع همچون عصاره،‌ مکمل، مرطوب کننده و سرم در بازار عرضه می‌شود و مشتریان بسیاری دارد.

    وی ادامه داد: امید است با اقدامات صورت گرفته تولید این محصول مهم در استان افزایش یافته و بخش مهمی از بازار آن با محصولات تولید شده توسط زنبورداران فعال در قم تامین شود.

    زهر زنبور عسل یک مایع اسیدی و بی رنگ است که پس از استحصال به روش‌های صحیح می توان از خواص ضد التهابی و تسکین دهندگی درد آن برای بهبود فرآیند درمان بیماران استفاده کرد.

    سالانه بیش از ۳۳۶ تن عسل در استان قم تولید می‌شود و صنعت زنبورداری در این استان روزبه‌روز گسترش می‌یابد.

    گفتنی است برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی قم برای توسعه صنعت زنبورداری استان با مشارکت شرکت تعاونی زنبورداران قم دنبال می‌شود، این شرکت نهادی فعال است که با زیرمجموعه خود ارتباط مناسبی دارد و تاکنون اقدامات مطلوبی برای توسعه این صنعت در سطح بخش‌های مختلف استان توسط آن انجام‌شده است.

    شرکت تعاونی زنبورداران استان با بیش از ۵۰۰ عضو درزمینهٔ آموزش،‌ تحقیق،‌ ترویج، توسعه،‌ تولید و پخش عمده محصولات طبیعی زنبورعسل و تأمین داروها،‌ مکمل‌ها و لوازم موردنیاز صنعت زنبورداری در قم فعالیت می‌کند.

    کلنی‌های زنبور در همه بخش‌های پنجگانه قم شامل کهک،‌ جعفریه،‌ سلفچگان،‌ خلجستان و مرکزی توسط زنبورداران استان مورداستفاده قرار می‌گیرند و به‌طور متوسط از هر کلنی ۱۵ کیلوگرم عسل به دست می‌آید.

    میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

    نزدیک به ۱۴ هزار تن در بخش کشاورزی قم فعالیت می‌کنند که در این میان بیش از یک هزار تن خانم هستند.

    بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.


  • تهیه و تنظیم توسط اسپادانا مکمل
    تماس : 09133886190
    انتشار خبر در :